Sabtu, 4 Februari 2012

Kedamaian Hati


Bismillahhirrahmannirrahim~ Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang~









Aku hanya seorang wanita diakhir zaman.pelbagai pengalaman yang aku kutip sepanjang 22thn aku hidup..bermula dari kanak-kkanak,remaja dan sekarang dewasa..pengalamanlah yg banyak mengajar dan mengubah diri aku utk menjadi yg lebih baik dr sblm ni..aku mengaku diri aku yg dulu mmg diri aku ms zaman aku jahil dan butahati.. ape yg dilarang tu yg aku nak buat..biasa lah..nama lagi remaja kan..ape yg xleh..makin nak buat..aku ngaku dulu aku mmg jahil..terlalu banyak dosa yg aku kumpul seolah aku lupa seperti duniani xde penghujung dan akhirat tu xde..tapi aku bersyukur pada Allah, Dia masih sayang pada aku..Dia xbiarkan aku terus2 tersesat..Dia memberi aku kesedaran melalui buku bertajuk 'terpelanting dari tititansiratulmustaqim..'


Dari pembacaan buku tu,timbul rasa gerun,takut,insaf yg menyedarkan aku dari mimpi2 duniawi ni..terlayar kembali diingatan segala dosa2 lalu aku..YaAllah..terlalu banyak..aku gagahi diri aku utk ubah diri aku..berkat kekuatan dalaman yg aku kumpulkan,dengan izin Allah..aku terbuka hati utk mohon keampunan Allah atas segala dosa-dosa lalu aku..aku berusaha utk tetap istiqamah dgn pendirian aku yg baru..sbb pada aku,ini juga sebahagian dari jihad aku kerana Allah..apa yg pasti aku xnak berubah kerana seseorang coz kalo seseorang tu khianati kite,kite akan berubah jd manusia jahil semula..aku ingin dan nak berubah semata2 kerana Allah..aku xnak jadi sempurna coz tiada yg sempurna didunia ni melainkan Allah..


sehingga kini aku masih mencari dan mengejar hidayah serta cinta Allah..sedikit sbyk allah mula membalas cinta aku..ketenangan mulai terasa..betapa KasihNya allah pada aku..ape aku nak selama ni sume Dia bg..aku je yg xpernah nak reti bersyukur..kerana Kasih allah pada aku,Dia xbiarkan aku terus hanyut..Dia sedarkan aku dgn ujian2Nya..aku bersyukur kerana aku antara yg terpilih utk diujiNya..kerana org yg diujiNya tanda Allah sayang pada org tu..


kini,aku berusaha utk perbaiki segala kekurangan diri aku utk amenjadi lebih baik dari sebelumnya..aku juga akan sentiasa berdoa memohon agar aku bisa utk tetap istiqamah pada perubahan ni..aku berpegang pada prinsip "Jika mahu kan sahabat,hal2 yg terbaik dan juga pasangan yg soleh/solehah,kite DULU mesti berusaha jadi yg terbaik dan kite DULU mesti mesoleh/mensolehahkan diri kite..itu prinsip yg kini menjadi pegangan aku..Alhamdulillah segala puji bagiAllah..Dia permudahkan jalan utk ku..terima kasih Allah..aku mohon agar aku bisa utk tetap istiqamah hingga ujung nyawa aku dan diakhiri hayat aku dgn pengakhiran husnul khatimah..amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan