Sabtu, 4 Februari 2012

Mencintai dan Dicintai


aku pasti selagi bergelar manusia pasti ada keinginan utk dicintai dan mencintai..aku jugak tidak terkecuali dr rasa keinginan tu..ingin dicintai dan mencintai..tu lumrah dan fitrah yang allah berikan kpd hambaNya..


Aku pernah mencintai dan dicintai..sungguh aku cakap sku bahagia tika tu..tp xterduga yg hbngn tu terputus..hanya Allah yang maha tahu keadaan aku masa tu..aku gagahi utk bangkit dari kekecewaan..ada msa aku mampu berada diatas..ada masa aku jatuh tersungkur..ternyata allah sgt syg pada aku..Dia xpenah tgglkan aku sendirian..terlalu banyak nikmat yg Dia bagi pada aku yg xkan 1pun aku hitung..subhanallah..


Mmg benar janji allah pada hamba2Nya yg allah akan membalas setiap cinta hamba2Nya kepadaNya..semakin Allah sayang pada kita makin banyak Allah uji kite..kenapa?kerana Allah rindu pada rayuan kita..allah rindu utk berkomunikasi dgn kite..kerana allah ingin kite buktikan cinta kite kepadaNya..


Aku jamin dengan mencintai dan mengingati Allah,hati kite akan menjadi tenang..jgn lah letakkan cinta pada kekasih or inta pada dunia dihati..cukup letakkan ia ditelapak tgn kerana tiada yg abadi selain cinta Allah..


Jika ingin pasangan y baik,soleh/solehah,kite yg perlu menjadi soleh/solehah dulu..perbaiki diri,topup amalan,letakkan cinta yg utama kepada Allah..insyaallah,dengan izinNya,allah kurniakan pasangan dari jenis yg sama dgn kite..Insyaallah..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan