Isnin, 15 April 2013

Be A True Muslim..


Assalamualaikum . Cuma hendak berkongsi. Kenapa manusia sekarang terlalu leka dengan pengedaran dunia. Rasa diri terlalu hebat didepan masyarakat? Berbuat kebaikan bukan kerana Allah tetapi untuk mendapat simpati dari golongan manusia? Pernah kita fikir untuk apa kita hidup? Untuk ketawa sepanjang masa? mencapai kejayaan kerana untuk kesenangan? Menindas orang lain untuk berada diatas? Membenci kerana itu ini dan sebagainya? 

Atau hidup kerana Allah? Kerja itu sebagai ibadah? Berbuat baik sesama saudara itu sunnah? 

Aku ni tak lah baik mana. Tapi aku pelik dengan manusia sekarang. Makin lama aku rasa makin menjadi. Tak puas hati dengan orang ni. Jatuh kan dia. Suka dengan orang ni. Kau kipas dia sampai kelangit? Konsep apakah ini? Mana letak nya ilmu yang diajar kita masa kita dari umur 5-17 tahun .? Standard until secondary school? Erti hormat sesama manusia. Belajar mengenal huruf A sampai Z ? Belajar kira dari tambah sampai bahagi? Belaja
r sejarah dulu sampai kini? Belajar itu belajar ini, orang suruh mengaji kau lari sana sini..

I just want to said : 

To all islam. Be islam. No just on your IC. Islam mean muslim. Example. can u show ur ic? "Ouh are you islam"? Yar i'm islam. Why? What do you aspect when other religion look at you. Your attitude your personality?like islam? Same as our prophet Muhammad S.A.W teach us? I know all people can be what they want to be. U should be islam and be a true muslim. 

Saya bercakap kerana agama saya. Saya menulis kerana hati saya. Saya menegur kerana sayang saya. Saya cuma mahu hidup kerana islam saya. 

Im not perfect woman. But i want to be. Because i love my religion Islam  Put your hand into ur hearts. You will be ikhlas kerana Allah. 
Just remind for ourself. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan