Selasa, 23 Julai 2013

Untuk Kamu..


setiap bait kata yang tercoret didalam gambar ini menggambarkan isi hati aku pada si dia. pertama kali dan satu2 nya insan yang mampu membuka hati ku. Si dia yang banyak mengajar aku untuk menjadi seorang hamba kepada Allah, insan dan wanita yang lebih baik dari sebelum ini. Melalui si dia, Allah memberikan aku hidayah dan kekuatan utk berubah menjadi yang lebih baik. Hanya utk satu tujuan.. Untuk menggapai cinta dan redha Allah..


Fitrah seorang insan yang diciptakan Allah adalah untuk mencari pasangan hidup dan mendirikan rumah tangga yang Sakinah, termasuklah diriku..huhu.. mengimpikan si dia menjadi pasangan ku didunia dan akhirat merupakan satu impian ku sejak mula mengenali si dia. Kepada Allah aku meminta dalam doa-doa di setiap solat ku agar pertemukan jodohku dengan si dia. kerana aku tahu, ajal dan pasangan jodoh kita xboleh ditunda, dilambatkan dan ditukar. kerana itu rahsia hanya Allah yang Maha Mengetahui.


sebelum melangkah ke alam perkahwinan, sedikit sebanyak aku mula menyiapkan diri aku sendiri sama ada dari segi mental, dan fizikal. perkahwinan tanpa ilmu, ibadah tanpa ilmu, maka pincanglah ia. perkahwinan bukan semata2 utk menghalalkan apa yang haram sebelum kahwin. tapi perkahwinan itu satu amanah yang perlu dipikul sebaik sahaja selesai akad nikah itu. 


kepada si dia, seandainya kamu membaca coretan ku yang tidak seberapa ini. terima kasih.. melalui kamu, Allah memberiku kekuatan utk berubah. mencintai kamu membuatkan aku ingin menjadi lebih baik dari dahulu. terima kasih kerana membimbing aku. terima kasih kerana bertegas dengan aku. terima kasih kerana bersabar dengan ku. terima kasih atas nasihat2 kamu. terima kasih terima kekurangan aku. terima kasih atas segala2nya. kepada Allah aku meminta agar Dia sentiasa menjaga dan melindungi kamu walau dimana pun kamu berada. muga kita dipertemukan dalam jodoh yang telah ditulis oleh Yang Maha Esa.


aku ingin kamu ketahui bahawa aku mencintai, menyayangi kamu kerana Allah, kerana 'agama' yang ada didalam diri kamu yang mungkin kamu tidak sedar. seandainya telah tersurat dan tersirat jodoh aku bersama kamu yang telah ditulis Allah di Luh Mahfuz, aku pinta pada kamu agar terima aku apa adanya, bimbing aku untuk menggapai dan meraih redha dan cinta Allah. ajar aku tentang nilai2 islam dan terapkan nilai2 islam dalam rumah tangga. berlemah lembut serta berhemah dalam mendidik, membimbing apatah lagi menasihati aku. kerana aku hanya seorang Hawa yg diciptakan dari rusuk kiri Adam yang bengkok. 


P/S --> setiap manusia punyai masa silam. begitu juga aku, kamu dan kamu. toleh sebentar di masa silam kita dan amik pengajaran sekaligus berusaha utk perbaiki diri kita sendiri di masa sekarang dan akan datang. sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. apapun masa silam kamu, siapa pun kamu sebelum2 ni. seandainya kamu benar2 bertaubat dengan taubat Nasuha. aku percaya darjat dan kedudukan kamu lebih tinggi dan taubat mu di terima Allah..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan